Twee keer hartverwarmend

Standaard

hartverwarmend (Small)Groot nieuws: Kleine mafketel is terug van weggeweest en ze deed mij meteen een foto-uitdaging cadeau. Ze stuurde mij de foto van de zonnebloem met als ‘titel’ hartverwarmend en vroeg mij om ook een hartverwarmende foto te maken.

Waarom de zonnebloem voor Kleine mafketel hartverwarmend is? Omdat het zo een zonnige bloem is, dus vanzelf al warmte uitstraalt, maar bovendien is het het hoopvolle teken dat ons harde werk om een (moes)tuin te maken, niet voor niks is, en dat de grond voldoende vruchtbaar is voor bloemen en groenten, en dat doet mij enorm veel plezier.

Sinds Kleine mafketel in een mooi huis met tuin woont, hebben haar groene vingers al courgettes, boontjes, worteltjes en pijpajuintjes uit de grond getoverd.

Sterk vind ik dat. Ik heb absoluut geen groene vingers. (Ook geen moestuin trouwens) Dus ook geen foto van zelfgekweekte plantjes die mooi naast de bloem zouden passen. Voor mij bloemen noch kransen, die overleven toch niet op mijn vensterbank.

Mijn ‘hartverwarmend’ is nog een foto van de uitstap met mijn metekindje vorige woensdag. Die kleine handjes, die waggelstapjes …

Vorige keer pasten de foto’s dus mooi bij elkaar. Dit keer twee keer helemaal anders. Benieuwd wat het volgende keer wordt? Wij ook!

 

Een gedachte over “Twee keer hartverwarmend

Geef een reactie

