Den Ommeganck

Standaard

Om de drie jaar organiseren de Rochusgezellen ‘De Sint-Rochusommeganck‘. Een ‘stoet’ door het dorp, heiligenbeeld van meneer Rochus voorop.

Het thema dit jaar was “In levende lijve”. De Huldenbergse verenigingen werden uitgedaagd een schilderij uit te beelden.

Dit weekend trotseerde ik dus de regen om de stoet te voorzien van muziek met K.H. De IJsschegalm.

Eerlijk is eerlijk, ik doe dat niet graag. En al helemaal niet als het regent. Als ik zelf niet mee zou spelen, ik zou zelfs niet willen gaan kijken.

Toch heel wat goede commentaren gehoord achteraf. “Les gouts et les couleurs” nietwaar?

Kennen ze bij jullie gelijkaardige tradities? Ga je dan (graag) kijken?

11864904_10206267010747096_5658705834075648525_o (Small)

 

 

2 gedachtes over “Den Ommeganck

  1. In het boerengat waar ik woon hebben we elk jaar nog ‘een grote en kleine processie’. Supertoffe traditie waarin een Mariabeeld kilometers lang het dorp wordt rondgedragen in ’t gezelschap van de plaatselijke fanfare. 🙂 Maar jammer genoeg zijn er altijd meer toeschouwers dan deelnemers… En ik beken: ook ik behoor tot die eerste categorie. 😉

Geef een reactie

