Antiverveelpannenkoeken

Standaard

Zwaar uitgaan zat er dit weekend nog niet in. Het liefje worstelt nog steeds met rugpijn. We gingen wel twee keer zwemmen -en vanavond ga ik weer zwemmen, klein applausje voor mezelf – maar het thuisblijven begon mij toch wat te vervelen.

Ik doe gekke dingen als ik mij verveel. Koken bijvoorbeeld. Zaterdag bakte ik pannenkoeken. Ik checkte de recepten van Jeroen Meus, Ons Kookboek … en deed iets helemaal anders met opgeklopt eiwit maar zonder suiker. Zondag waagde ik mij aan een maaltijdslaatje voor de lunch van maandag. (krieltjes, alle mogelijke groentenoverschotjes, een yoghurtdressing …)

En de verveling bleef maar duren. Ik was bijna aan het avondeten begonnen. Toen herinnerde ik mij gelukkig plotseling dat er nog wat ongelezen boeken op mij lagen te wachten. Ik ben ondertussen halfweg “Koning van de barraca’s” van Femke Van Zeijl. Geen megatopper maar het leest vlot en het is best een zomers boek.

3 gedachtes over “Antiverveelpannenkoeken

    • Het was een ‘alleswatikwildoenkannuniet’weekend. Winkels gesloten, vrienden op reis, een aandachtvragend lief met een geblokkeerde rug … Zelfs gewoon ’s nachts slapen lukte niet door nachtlawaai. ’t Kan niet elke dag feest zijn 🙂

Geef een reactie

