Vijf snelle vragen: één week voor de Italiëreis

Standaard
  1. Gaan jullie kunnen vertrekken?

Waarschijnlijk wel. De rugpijn van het liefje is niet over maar de kine begint precies effect te hebben en ik bereid mij (mentaal) voor op autorijden in Italië. Warmte gaat zijn rug goed doen en vanaf morgen schommelt de temperatuur in Siena rond de 28°C. We zullen ons tempo wat moeten laten zakken maar hej ’t is vakantie.

2. Waar gaan jullie eigenlijk naartoe?

Via Straatsburg en het Comomeer gaat het richting Siena. Daar verblijven we een paar dagen op een ‘agriturismo’ met een zwembad met een geweldig uitzicht. Middenin onze vakantie doen we een citytripje Firenze. Nadien blijven we nog een paar dagen in de omgeving van Lucca in een romantische B&B en dan beginnen we aan de terugreis die we ook weer opdelen in 2 of 3 stukken.

3. Staan de valiezen al klaar?

Nog niet. Maar we hebben ook nog een week. Dit weekend maak ik er werk van!

4. Stuur je mij een kaartje?

Awel ja, waarom niet? Ik stuur twee kaartjes. Eentje naar de persoon die mij zegt welk (Italiaans getint?) leesboek er mee op reis moet, eentje naar de persoon met de leukste Toscanetip.

5. Hebben jullie er zin in?

’t Zal wel zijn!

 

4 gedachtes over “Vijf snelle vragen: één week voor de Italiëreis

  1. Hmm, je zou denken voor een ervaringsdeskundige Italië dat dat geen moeilijke opdracht is, Toscane-tips… Moeilijker dan gedacht. Zelf kon ik altijd wel ontzettend genieten van de ritten op zich. Ik zat toen wel niet zelf achter ’t stuur… Vanuit de gekoelde auto kijken naar velden vol zonnebloemen, de heuvels… Vergeet niet het dagelijks ijsje om het hoofd koel te houden! En verder denk ik dat jullie alvast top-steden uitgekozen hebben, dus dat dat eenvoudigweg niet fout kan gaan. Leer wel best een woordje Italiaans, want ze zijn niet veel beter in Engels dan de Spanjaarden 😉
    Mijn literatuur beperkt zich tegenwoordig voornamelijk tot psychoanalyse, mails en facebook, dus dat laat ik aan anderen over. Heel veel plezier daar!

Geef een reactie

