IJs: het rapport

Standaard

En het juiste antwoord op de vraag hoeveel ijsjes ik at op vakantie is: 16! (13 op verplaatsing en 3 Magnums die ik uit de diepvriezer van onze Toscaanse villa toverde maar waarvan ik foto’s vergat te maken)

Valt mee he? 🙂

Niemand had het juiste antwoord … Hoe los ik dat op? De personen die 15 en 17 gokten allebei trakteren? Falderie en Hilda (aka ons mama) winnen. Dat betekent dus dat ik nog eens naar Brugge zal moeten treinen. Kan geregeld worden 🙂

ijscollage

Wat het beste ijsje was? Ik kan echt niet kiezen. Een top drie in willekeurige volgorde dan maar:

  • San Gimignano: Gelateria Dondoli –> niet zonder reden verschillende keren wereldkampioen ijs maken geworden.
  • Firenze: Venchi –> de chocoladesaus druipt er letterlijk van de muren. Echt waar! En lekker! Drie keer uitgeprobeerd (dus zes smaken geproefd) en allemaal overheerlijk.
  • Pienza: ’t Is erg maar ik weet de naam van de gelateria niet meer. Ik zou er wel zo terug naartoe kunnen lopen …
5 gedachtes over “IJs: het rapport

Geef een reactie

