Toscane: de toppers

Standaard

Er zijn heel erg weinig tegengevallen tijdens onze Italiëreis. Enkel over de muggen ben ik niet te spreken. (En Montepulciano kon de verwachtingen niet inlossen) Het was dan ook heel erg moeilijk om een aantal favorieten te kiezen. Toch een poging …

  • mooiste kathedraal: De Toscaanse kathedralen zijn wit-zwart gestreept en de straten errond zijn steevast volgebouwd zodat je de kathedraal eigenlijk niet goed kan zien. Ik ben meer fan van de Pisaanse stijl. Helemaal wit en ze komt mooi tot haar recht op de Piazza dei Miracoli. (Plein van de Wonderen)DSC05195 (Small)
  • onverwacht mooi: Op diezelfde piazza vind je naast de scheve toren van Pisa ook de mooiste begraafplaats die ik ooit gezien heb; Camposanto. En ja, ik heb Père Lachaise al gezien. DSC05145 (Small)
  • mooiste palazzo: Heel wat palazzi zijn ingericht als musea voor oude of moderne kunsten maar het Palazzo Piccolomini in Pienza staat nog vol kunstschatten en meubelen uit de tijd dat het nog bewoond werd. Vind ik leuk! Van de binnenkant mag je geen foto’s maken maar ze hebben daar ook een mooie tuin met een prachtig uitzicht.
  • beste ontbijt: Casa Biancalana in Lucca –> taartjes, cake, ontbijtkoeken, eitjes, pannenkoeken … zelfs koude pizza (die ik liet staan …)20150908_085321 (Small)
  • in categorie ‘mooi kapot’: Ik fotografeer vaak oude ramen en deuren. De Villa Reale en al de bijgebouwen (bij Lucca) zijn serieus kapot!DSC04974 (Small)

En nu hou ik erover op. Jullie zijn al die artikels over Italië zeker en vast beu?

 

3 gedachtes over “Toscane: de toppers

Geef een reactie

