Koop eens een huis, deel 378

Standaard

Na onze vakantie zijn we er weer volledig ingevlogen. Immosites afdweilen, lijstjes maken met al dan niet interessante huizen, afspraken maken, huizen bekijken. Drie huizen op één week tijd passeerden de revue.

Het blijft grappig om te zien hoe twee mensen die in theorie toch hetzelfde zoeken heel anders denken over een huis na zo’n huisbezoek.

Zaterdag bezochten we twee huizen. Een knus huisje met een redelijke tuin, mooie houten vloeren (ja ok, niet tiptop afgewerkt maar absoluut charmant) … en een heel erg groot huis dat mij heel erg aan het huis van mijn mama doet denken. Ik was fan van het ene, het liefje is fan van het andere.

Ik heb nochtans altijd graag in mijn ouderlijk huis gewoond maar dit huis is zo groot, de tuin is zo groot. Ik was helemaal niet op zoek naar een gigantische vrijstaande villa.

Maar het huis heeft natuurlijk ook goede kanten. Ruimte zat. Veel lichtinval. Goede ligging. Eigenlijk kan ik ook alle musts van mijn lijst aanvinken.

Morgen gaan we nog een tweede keer kijken. Misschien is het wel liefde op het tweede gezicht?

 

9 gedachtes over “Koop eens een huis, deel 378

  1. Menck

    Goed de voordelen tegen de nadelen afwegen. Groot huis + grote tuin = lekker veel ruimte maar ook meer werk, hogere verwarmingskosten en – niet onbelangrijk – veel meer poetsen. 😉

  2. Liese

    Toen we dit huis bezochten zag ik door al het nodige werk wel hoe het eruit ging zien. En nu zijn we zover en ik ben nog altijd heel blij met onze keuze. De eerste klik moest er van mij wel zijn hoor.

  3. ik geloof echt wel in die eerste klik! 🙂
    goed nadenken over ruimte en tuin. Wij hebben een fantatisch huis gekocht, maar vloeken wel eens op die tuin, die echt wel wat onderhoud nodig heeft. en wij haten werken in de tuin echt allebei..

  4. Sarah

    haha, zelfs over bouwgrond kan je discussiëren 🙂 goed dat je er dan nog eens heen gaat om het een tweede kans te geven en waarschijnlijk zal je daarna wel helemaal voor (of tegen) zijn

Geef een reactie

