Een Grupello-ontbijt #boostyourpositivity

Standaard

Kelly & co zijn weer gestart met ‘Boost your positivity’. En ik doe ook weer mee. Eerst bloggen we over het ontbijt. Je weet wel, de belangrijkste maaltijd van de dag.

Ik houd enorm van uitgebreid ontbijten. In het weekend maken we er minstens éen ochtend echt ons werk van. Broodjes recht uit de oven, een eitje, tientallen soorten beleg (waarvan minstens de helft iets met chocolade), fruitsap …

DSCI0190b (Small)Wij noemen dat een “Grupello-ontbijt”. Naar het eerste hotel waar we samen logeerden en het legendarische ontbijtbuffet aldaar. Ze kwamen daar zelfs vragen hoe we onze eitjes gebakken wilden hebben.

Op gewone weekdagen ziet mijn ontbijt er een pak minder feestelijk uit. Dan staat er ‘kippeneten’ op het menu; ontbijtgranen met andere woorden. Quick and easy is de boodschap dan, want ik heb weinig tijd om me ’s morgens klaar te maken.

Vroeger opstaan is natuurlijk ook een optie maar ik fix alles (snoet wassen, aankleden, ontbijten, mijn boeltje bij elkaar pakken, naar de bushalte wandelen …) op een half uurtje.

Dat vraagt voorbereiding mensen! Mijn kleren liggen klaar, de tafel is al gedekt en … mijn liefje smeert de boterhammen voor mijn lunch want hij heeft nog een uurtje extra klaarmaaktijd. *thx hon*

Doe jij ook mee met de boostyourpositivity-uitdaging? Of deel je je ochtendritueel met mij als reactie op dit berichtje?

 

 

5 gedachtes over “Een Grupello-ontbijt #boostyourpositivity

  1. Ik heb toch zeker een uur nodig om ietwat wakker te worden… Tegenwoordig eet ik bijna altijd muesli met rozijnen, yoghurt en een glas soja- of rijstmelk. Soms eens een banaan. In het weekend durf ik het ontbijt al eens overslaan, ik slaap nogal graag uit, en dan is het vaak een uitgebreide brunch met eitjes, toast, thee, kaas, notenpasta, …

  2. Ik denk dat ik zowat de slechtse ontbijter onder jouw volgers moet zijn, Kristien. 😦 Ik heb gewoonweg geen honger als ik ’s ochtends nog met slaapoogjes door het huis dwaal… Heel uitzonderlijk grijp ik naar een fruityoghurtje of een sneetje peperkoek maar doorgaans volstaan koffie en melk om de voormiddag door te komen. Dat wordt tijdens het weekend wel ruimschoots gecompenseerd met een uitgebreide ‘brunch’, zowel op zaterdag als op zondag! 🙂 Pistoletjes, sandwiches, koffiekoeken, rozijnen/suikerbrood, 10 soorten beleg en versgeperst appelsiensap. En zo nu en dan komt er ook nog een glaasje bubbels aan te pas! Genieten van quality time!! :-p

  3. Sarah

    bij ons gaat het s morgens van “mamaaaa, papaaaa”, zalig! Daarna snel wassen/aankleden en hop, naar beneden ontbijten. Meestal is het door de week ofwel een yoghurt ofwel cornflakes. In het weekend mag daar al eens een lekkere koffiekoek bij komen kijken. Een echte aanrader voor b-day’s en andere mooie momenten is de ontbijtmand 🙂

Geef een reactie

