Cashflow

Standaard

Ik betaal meestal met mijn bankkaart en ben ook een geweldige fan van de app op mijn telefoon die mij toelaat om op de trein mijn rekeningen te betalen. Ook maaltijdcheques zijn elektronisch. Gevolg: vaak heb ik geen cash geld op zak.

Meestal is dat niet erg. Maar soms gaat dat fout. Bijvoorbeeld als je gaat eten bij Vera Cruz in Leuven. Geen bancontact, niet betalen met visa … En dat merk je natuurlijk nadat je al een cocktail op hebt, het hoofdgerecht achter de kiezen en je de kaart nog een keertje vraagt om een dessert te kunnen bestellen.

Of maw: Zelfs als je geen dessert neemt, kan je de rekening al niet meer betalen.

Gelukkig heb je dan vrienden die wel voorbereid zijn op cash betalen en stort je meteen het verschuldigde bedrag terug met je smartphone …

DSC05579b

En hoe zit dat bij jou? Ben jij ook zo iemand die constant met een lege portefeuille rondloopt? En zou ik nu meer of minder geld uitgeven als ik enkel cash zou betalen in ’t vervolg?

 

12 gedachtes over “Cashflow

  1. Ik heb ook zelden geld op zak of in huis. Zeer irritant als je met een knallende migraine-aanval richting dokterspraktijk-zonder-bancontact moet begeven. Heerlijk om dan met de auto naar een bancontact te moeten rijden om centjes te gaan halen… NOT !

  2. wel wel Kr10, waar is de tijd dat ik je hoorde zeggen: zo’n supersonische smartfoon is niet aan mij besteed 😉 Maar ja, ondertussen verandert een mens al wel eens van gewoontes en toegevingen, moet kunnen toch? Ikzelf gisteren nog zonder cash op zak naar een concert met als gevolg, na 3u. file, nét op tijd om “bij te tanken” aan de pin-automaat (want ja, ik hoorde niks anders dan Nederlands daar) , nog eens een file van 1/2u. later… een cola, een zakje chips en een “jupke” rijker met een quasi lege maag de volgende volle 3u. toch genoten! Mijn les: cash moet ondanks het internet-en homebankieren… je weet nooit 🙂

  3. Ik vind het echt vervelend dat er nog steeds zelfstandigen/dokters etc. zijn die enkel cash geld aanvaarden. Niet meer van deze tijd! Technologisch gezien is het perfect mogelijk om alle betalingen digitaal te maken, denk bvb. maar aan IJsland.

  4. Ik gebruik mijn bankkaart bijna nooit. Echt nooit. Behalve om rekeningen die met de post komen te betalen 🙂

    Ik weet altijd exact hoeveel cash ik bij me heb. Volgens mij geef ik hierdoor veel minder geld uit dan als ik met kaart zou betalen.

  5. Met cash geld vind ik het veel moeilijker om te achterhalen waar ik al mijn geld aan uitgegeven heb; ik ben namelijk een dag later al vergeten wat ik een dag eerder kocht of at. Ik hou mijn uitgaves op dagelijkse basis bij, en zo kan ik heel goed opvolgen wat ik al heb uitgegeven en nog kan/mag uitgeven. En dat gaat dus het makkelijkst met een bankkaart 🙂

Geef een reactie

