Lunchen in Leuven #boostyourpositivity

Standaard

Een van mijn favoriete onderdelen van de werkdag is de middagpauze 🙂 We kiezen zelf wanneer we pauze nemen en hoelang onze pauze duurt dus soms ga ik ’s middags even een boodschap doen, ga ik gewoon even een frisse neus halen … Wat ik niet graag doe is mijn boterhammetjes opeten in de refter. Het is een ongezellige ruimte en het is er ook nog eens ongelooflijk ongezellig stil. Dan blijf ik nog liever aan mijn bureau zitten (I know). Mijn favoriete middagpauzes zijn de lunchdates met vriend(inn)en op en rond ’t Foch. Vaak eten we gewoon een broodje maar soms mag het wat meer zijn.

Meer dan een broodje

  • Coup de Soup (Vital De Costerstraat 2)

coupdesoup (Small)Als het koud en regenachtig wordt, is het soeptijd! Je vindt er telkens andere soep met een boterham erbij. Ook grappig dat ik er de UiT in Leuven krijg voorgeschoteld 🙂 Ik moet me altijd inhouden om in het magazine naar achtergebleven foutjes te gaan zoeken. Want ik weet dat ze erin staan …

  • Loving Hut Veganerie (Rector De Somerplein 13)

veganerieHamburgers for the win. Of wraps. Of slaatjes. Volledig plantaardig maar nog nooit klachten gehoord van één van mijn ‘vleesetende’ vriendjes.

 

 

Speciaal voor jullie uitgetest

  • Le Graal (Rector De Somerplein 3)

Een pannenkoekenadresje! Dat moest ik toch eens testen. Tijdens zonnige herfstdagen had ik al een bomvol terras gespot bij Le Graal. Ik vond het dan ook vreemd dat ik er gisteren de enige luncher was … Veel keuze, lekkere pannenkoeken, fotogeniek interieur, Italiaanse gastvrijheid maar ik kon makkelijk twee zo’n pannenkoeken op. Niet gaan eten als je erg veel honger hebt dus.

Zomeradresje

  • De tuin van Museum M (Savoyestraat)

Zonder twijfel mijn favoriete picknickplekje midden in ’t stad.

Moet ik dringend nog testen

  • La Divina Commedia (Rector De Somerplein 15A)

    Je kan je volledig laten gaan. Antipasti, primi, secundi … Maar ook pastabekers om mee te nemen … Iemand zin in een lunchdate?

6 gedachtes over “Lunchen in Leuven #boostyourpositivity

Geef een reactie

