Zelden ziek #boostyourpositivity

Standaard

De boostyourpositivitybloggers moeten het deze week hebben over hun lijf.

Ik lees online lofbetuigingen aan lichamen die kinderen op de wereld gezet hebben, ziektes overwonnen, heel veel plezier beleven aan sporten, kilo’s verliezen …

Ik kan (in sommige gevallen gelukkig) nog niet meespreken over die onderwerpen.

Mag ik ook gewoon content zijn met een goed functionerend lijf? Eigenlijk is het toch ook straf dat ik nog nooit een bot brak, nooit ziek werd van twijfelachtige maaltijden in Cambodja of Mexico, geen allergieën heb … Ik ben zelden ziek tout court.

Onlangs publiceerde Radio 1 een lijstje met slechte gewoontes die je best afleert voor je veertigste. Kwestie van je lijf wat te verzorgen. Even checken of ik goed bezig ben … Ik heb nog tien jaar om te werken aan dit tienpuntenplan maar toch 🙂

40_0

1.TE WEINIG SLAPEN: slapen is één van mijn favoriete bezigheden.

2. TE WEINIG WATER DRINKEN: Schuldig? Maar ik doe mijn best door ervoor te zorgen dat er altijd water klaarstaat op mijn bureau.

3. TEGEN JE DOKTER LIEGEN: Nooit!

4. FAMILIEKWALEN NEGEREN: Eum? Nu veel taartjes eten omdat je weet dat ouderdomssuikerziekte in de familie zit. Telt dat?

5. NIET SPORTEN: Dik tegen mijn goesting maar ik ga nog steeds zwemmen.

6.MAALTIJDEN OVERSLAAN: Nooit!

7. NIET FLOSSEN: Al eens proberen flossen als je zo’n ijzerdraad achter je tanden hebt zitten? Niet gemakkelijk …

8. VERSLAAFD ZIJN AAN JE SMARTPHONE: ’t Is allemaal de schuld van #boostyourpositivity

9. AF EN TOE EEN SIGARETJE ROKEN (OF TWEE): Nooit gerookt dus ik moet er ook niet mee ophouden.

10. GEEN SEKS HEBBEN: no comment 🙂

3 gedachtes over “Zelden ziek #boostyourpositivity

Geef een reactie

