The Imitation Game

Standaard

Nog tot en met 28 november is er in 11 Vlaamse steden en gemeenten het holebifilmfestival met film, theater- en dansvoorstellingen die van ver of dichtbij iets te maken hebben met het holebi- en transgenderthema.  Ik kon gratis kaarten krijgen via het werk en liet me graag uitnodigen voor een avondje film.

Gisteren stond “The Imitation Game” met (een fantastische) Benedict Cumberbatch en Keira Knightley geprogrammeerd.

Lang geleden dat ik nog zo’n goede film gezien heb! Knap acteerwerk, spanning en een goed (waar gebeurd) verhaal.. Voor mij was het zelfs een onbekend verhaal. Of had u wel al gehoord over de wiskundige Alan Turing die Hitlers Enigmamachine wist te ontcijferen?

De film ook gezien? Wat vond je ervan?

 

4 gedachtes over “The Imitation Game

    • Voor The Imitation Game zagen we de kortfilm ‘das phallometer’. Kan je misschien ook gebruiken in je les? 7 min film over een zeer vreemde machine om homoseksualiteit te checken bij asielzoekers. Gebruikt tot slechts een paar jaar geleden … Lijkt me trouwens een boeiende les!

Geef een reactie

