Quiz me quick “in ’t echt”

Standaard

Een vriend van mij is lid van een wielerploeg. Om wat centjes te verdienen organiseert de club elk jaar een quiz. Doordat het concert van onze harmonie doorgaat in november is het nog nooit gelukt om deel te nemen aan de quiz maar dit jaar paste het evenement wel in mijn agenda.

Gelukkig, want het was plezant.

Onze twee doelstellingen van de avond zijn ook bereikt. Het is ons gelukt om niet als laatste te eindigen (22ste van de 28 ploegen) en we hebben ons geamuseerd.

Het is duidelijk dat naast actief sporten ook passief sporten mij absoluut niet ligt (de wereldrecordhoudster polsstokspringen? de laatste Nederlandse winnaar van een grote wielerronde? de trainer van Sven Nys?) En bij een quiz georganiseerd door een wielerploeg zijn de sportvragen wat oververtegenwoordigd … Dat hadden we wel verwacht. De naam van onze quizploeg “Gelost uit het peloton” was dan ook goed gekozen.

Op één ronde mochten we onze “joker” inzetten. De punten van die ronde zouden verdubbeld worden. Heel goed ingeschat waar wij het meest over wisten … “Eten&drinken”.

 

2 gedachtes over “Quiz me quick “in ’t echt”

Geef een reactie

