Kloklezen

Standaard

Vanmorgen was ik al vroeg uit bed. Niet omdat ik vroeger op mijn werk moest zijn. Niet omdat ik uitgeslapen was en dus nog even snel de afwas ging doen.

Ik stond al om 5u45 -aangekleed en haar gekamd- in de keuken om te ontbijten omdat ik dacht dat het al een uur later was en ik dus mijn bus gemist had.

Heb ik gedroomd dat de wekker ging? Ik was er in ieder geval van overtuigd dat ik de wekker gehoord had en dat ik terug even was weggedommeld in afwachting van de tweede wekker. Toen die uitbleef, keek ik op de klok, dacht ik een wazige 6u40 te zien en sprong ik uit bed.

balance-112679-am-fm-wekkerradio-wit-1-largeHet was 5u40. 1 streepje verschil. Ik heb het de laatste tijd moeilijk om de klok te kunnen lezen. Ik heb namelijk zelf geen nachtkastje aan mijn kant van het bed, en dus ook geen wekker, en de cijfertjes staan dus niet pal voor mijn neus.

Mijn zicht gaat duidelijk achteruit. Tijd voor een nieuwe bril. (Of op z’n minst nieuwe glazen).

Maar … alhoewel zo’n bril waarschijnlijk nuttig zal zijn in heel wat situaties … in mijn bed heb ik hem niet op dus de wekker lezen blijft lastig. Toch maar die tweede wekker installeren.

 

Geef een reactie

