Deutschland goes veggie

Standaard

Naar het schijnt is Berlijn een veggie paradijs maar wij gingen dus naar Trier … Ik had me met andere woorden voorbereid op een beperkte keuze in het veggie aanbod.

Ik was dan ook blij verrast dat er in ons hotel een vegetarisch kerstmenu voorzien was, vier gangen veggie. Een aardappelsoepje, een zeer uitnodigende sla met zonnebloempitten, walnootdressing en geitenkaas, truffelpasta en een dessert van yoghurtijs en pistachegebak.

Het was zo lekker dat we de dag nadien weer in het hotel aten. Na tientallen kilometers wandelen en relaxen in de sauna had ik toch al niet veel zin meer om terug mijn wandelschoenen aan te trekken om de 3 km naar Trier city te overbruggen.

Slechte keuze … want dag 2 konden ze mij enkel diezelfde truffelpasta aanbieden. Of caesar salad zonder de kip. Sla en tomaten dus. Zeer triest …

Gelukkig is het woord “konditorei” een van de weinige woorden die ik nog onthouden heb uit de Duitse les. (en zijn er steeds de Italiaanse restaurants to the rescue)

Een gedachte over “Deutschland goes veggie

Geef een reactie

