To immo or not to immo

Standaard

Ondertussen staat mijn appartement een week te koop, er zijn al drie mensen komen kijken, ik heb een (slecht) bod binnen en een van de drie bezoekers wil een tweede keer terugkomen.

Niet slecht bezig he? Zo zonder immomakelaar. Ik ben er nochtans met eentje gaan praten maar hij kon mij niet overtuigen dat het zinvol was om met hem in zee te gaan.

Het argument ‘dan regel ik al het papierwerk’ deed de balans nog even overhellen naar de andere kant maar … de notaris doet dat ook voor mij.

En hij sluit zijn mails af met formuleringen als deze: Hopend U hiermee reeds van dienst te zijn en steeds bereid tot bijkomende inlichtingen, verblijf ik inmiddels, geachte Mevrouw, met de meeste hoogachting.

Altijd leuk!

Jullie ooit al een huis of appartement verkocht? De hulp van een makelaar ingeschakeld? Of ben je zelf makelaar en kan je mij vertellen waarom ik zelf een makelaar onder de arm zou moeten nemen.

8 gedachtes over “To immo or not to immo

  1. Samaja

    Als wij ons appartement zouden verkopen, gaan we het ook eerst zonder makelaar proberen hoor. Het is gemakkelijker als je zelf totaal geen tijd erin wil steken (telefoontjes van potentiële kopers enzo) of als je het zelf echt niet verkocht krijgt. Maar zo te zien ben je goed bezig!

  2. Wij hebben ons huis gekocht via een makelaar en waren daar heel tevreden over. Zonder hun gepush hadden de vorige eigenaars namelijk nooit verkocht voor ons bod… 🙂
    (= de reden waarom je niet met een makelaar moet werken! Omdat je sowieso een deel van de koek aan hen betaalt + ze zijn er niet alleen voor jou, maar ook voor de kopers. voor je het weet probeert de makelaar je toch te overtuigen van een slecht bod…)

  3. Liese

    Wij verkochten ons huis met een immo maar uiteindelijk kwam de koper toch van op immoweb waar wij het zoekertje promotten . de immo is ons dan wel een stuk tegemoet gekomen maar voor de opmaak v d compromis en de verdere regelingen moesten wij dan niet meer ‘tjoolen’. Ik zou het toch niet herdoen.

  4. Wij hebben ooit een huis verkocht, eerst een maand geprobeerd zonder immo… veel nieuwsgierigen…
    Dan via Immo, na 2 weken was het verkocht…
    Volgens mij gaat het om de juiste koper op het juiste moment…

Geef een reactie

