Dagen zonder vlees 2016

Standaard

Op 10 februari starten we weer met ‘Dagen zonder Vlees’. Het gekende concept: 40 dagen minder vlees en vis eten, met zo veel mogelijk mensen.

Ik doe als vegetariër natuurlijk elke dag mee met ‘Dagen zonder Vlees’. Gelukkig zijn er dit jaar extra uitdagingen voor de veggies onder ons. Wij gaan voor minder voedselverspilling, minder verpakking en meer seizoensgroenten.

Ik ga aan de slag met die laatste uitdagingen en maak er een lunchboxchallege van. Meer groenten in de ‘brooddoos’, minder brood. Tijdens de zomermaanden maak ik weleens een slaatje maar in de winter blijft het bij de saaie boterhammen met kaas of choco. Restjes for the win! Tips welkom!

Wie doet er mee? Waar zet jij persoonlijk op in?

12 gedachtes over “Dagen zonder vlees 2016

  1. Samaja

    Wij proberen ook meer gevarieerd te lunchen. In de zomer lukt dat prima, maar ik heb deze week alleen maar boterhammen gegeten. Rauwe groentjes, dat smaakt me nu echt niet. Ik probeer af en toe een wrap mee te nemen als lunch of een pastaslaatje, dat smaakt me in de winter gelukkig wel :-).

  2. Ik wil het wel eens een paar dagen proberen, maar veertig… no way dat dat me lukt! (bovendien denk ik niet dat ze hier thuis zullen willen meedoen en dan wordt het natuurlijk helemaal moeilijk!)

  3. Eind vorig jaar heb ik 14 dagen zonder vlees gedaan. Als echte vleeseter viel me dat achteraf gezien heel erg mee en ik heb uiteindelijk best veel vegetarische dingen gegeten die ik nu nog steeds wel eet.
    Of ik in februari nog eens een challenge aanga weet ik nog niet. Dat moet ik nog eens bezien. Je hebt zelf mooie ideeen, ik ben benieuwd of het je gaat lukken!

  4. Hier al heel wat jaren ‘dagen zonder vlees’! Ik ga ook voor de nieuwe uitdagingen van minder verspilling en meer seizoensgroenten. Ik schrijf er binnenkort nog een blogpostje over en ik ga tijdens DZV ook mijn weekmenu’s posten!

Geef een reactie

