Mijn treinvrienden

Standaard

Voorlopig pendel ik nog even elke dag tussen Mechelen en Leuven. Een half uurtje trein heen, een half uurtje terug.

Als je dat elke dag doet, begin je de mensen te herkennen met wie je dat traject aflegt. Ik noem hen mijn treinvrienden.

Er is de groep hyperactieve tieners met een computerspelverslaving, de hippe kerel met zijn manbun en zijn koptelefoon, het meisje dat onderweg haar make-up doet, de kruiswoordpuzzelfan …

Normaal zit er ’s avonds ook een wat oudere man op de trein. Pols in een verband. Hij eet zijn fruit op de trein. Uit een plastic doosje. Met mes en vork.

Maar het is lang geleden dat ik hem nog zag … Ik maak me een beetje ongerust. Zou hij ziek zijn? Is hij met pensioen?

8 gedachtes over “Mijn treinvrienden

  1. ik ken het helemaal. ik heb een tijdje naar brussel gependeld. sommige van die mensen heb ik nog altijd op mijn facebook en af en toe houden we elkaar op de hoogte van de grote hoogtepunten in ons leven 🙂

Geef een reactie

