Gedichtendag: badkamer- en treinpoëzie

Standaard

Het is vandaag gedichtendag. In de bibliotheek hangt er overal poëzie op. Op de trap, op de toiletten, aan de leestafel … Mijn collega inspireerde mij om hetzelfde te doen.

Ik hing Joke Van Leeuwen in de badkamer en ik liet Willem Wilmink achter op de trein. Benieuwd of er pendelaars het gedicht gaan lezen!

Ook op de social media overal poëzie, een welkome verademing.

Vanmorgen stond ik letterlijk op met het gevoel alsof er heel de nacht een blok beton op mijn borstkas heeft gelegen. Ik loop letterlijk naar adem te snakken. Een blik op mijn mailbox verbeterde dat gevoel niet echt.

Maar die gedichten, awel die doen deugd.

Doe vooral mee! #gedichtendag

3 gedachtes over “Gedichtendag: badkamer- en treinpoëzie

Geef een reactie

