Mijn eerste keer ALMA

Standaard

Even een bekentenis. Tot vandaag was ik nog nooit gaan eten ‘in den Alma’. ‘Goed, goedkoop, gezond, gemakkelijk, genieten!’ Dat is de slogan van de Leuvense studentenrestaurants. Heel wat vrienden van mij (die aan de KU Leuven gestudeerd hebben of er nu werken) brengen/brachten uuuuren door bij Alma.

Ik at een risottoburger met marco polo saus, pastinaak en frietjes.

Het smaakte en het heeft mij 5,5 euro gekost. Ik heb nog geen 5 minuten moeten wachten en ik was bovendien in goed gezelschap.

Gezond? Kon waarschijnlijk beter. Veel saus. Maar ik had bijvoorbeeld ook rijst kunnen vragen i.p.v. frietjes.

Ze hebben daar elke dag een veggieschotel -wat je van veel bedrijfsrestaurants niet kan zeggen- en tijdens Dagen Zonder Vlees staan er dagelijks 2 verschillende vegetarische gerechten op de kaart.

Iemand nostalgische herinneringen aan den Alma? En hoe zit het in jullie bedrijfsrestaurants met het veggie-aanbod?

 

5 gedachtes over “Mijn eerste keer ALMA

  1. De Keyser Hilda

    ’t Is er extreem droevig gesteld voor de veggies.
    Eén veggieschotel per 14 dagen en op de zogenaamd “duurzame dag” bijna nooit een vegetarische schotel : werk aan de winkel dus !

  2. Ik ben geen Alma-fan; ik heb een half jaar in Leuven gestudeerd en ben er misschien drie keer gaan eten, onder dwang van de mensen met wie ik ging dan nog 🙂 Nu voor studenten is het natuurlijk ideaal!

Geef een reactie

