Buiten bereik

Standaard

Gisteren vergat ik mijn gsm op het werk. Ik merkte het toen ik op de bus richting station, richting trein naar huis stond te wachten. Twee opties: gsm gaan halen en mijn trein missen. Of op tijd thuis zijn, maar dan zonder gsm.

Ik koos voor optie twee en stapte zonder telefoon (en dus ook zonder tijdsbesef want ik droeg geen horloge) op de bus.

Verslaafd? Neen dus! Maar ik vertoonde toch wat ontwenningsverschijnselen. Verveling op de trein, minstens tien keer de ‘dat zoek ik even op’-reflex, even in mijn agenda checken hoe laat we zaterdag … Ah neen, dat gaat niet zonder telefoon.

Maar ook: geen stress of ik al dan niet mijn trein zou halen wegens geen tijdsbesef.

Meestal hoor ik die telefoon van heel de avond niet. Ik was er dus nogal gerust op dat niemand mij echt zou missen op die ene onbereikbare avond.

Vanmorgen – je raadt het nooit- twee gemiste oproepen, twee smsjes en een whatsappbericht.

 

10 gedachtes over “Buiten bereik

  1. De enige keren dat ik dat ding echt mee wil is als ik alleen per auto vertrek. Je weet maar nooit. Meestal is mijn gsm zoek, heeft een platte batterij of dient louter als horloge. Nog een heel oud model, dus niks internet of fotogedoe. Wel snake πŸ˜‰

  2. Samaja

    Ik ben onlangs ook mijn GSM vergeten (nog geen smartphone) en ben tijdens mijn middagpauze terug naar huis gekeerd om hem te gaan halen. Niet dat ik er constant op bezig ben, maar stel dat ik pech met de auto krijg onderweg of de tram vertraging zou hebben, dan wil ik de echtgenoot toch kunnen verwittigen. Hoe mensen dat vroeger deden, ik weet het niet!

  3. Ik was wel blij dat het openbaar vervoer meewerkte en ik niemand moest verwittigen dat ik te laat ging zijn. En ik realiseerde me dat ik het nummer van mijn lief niet vanbuiten ken dus als ik Γ©cht had moeten bellen had ik eerst mijn moeder moeten bellen om het nummer van mijn lief te vragen :p

  4. Bewust zonder GSM alleen vertrekken, durf ik niet echt voor wat als… Wat eigenlijk onnozel is want vroeger ging dat ook. Als ik wegga met vrienden durf ik mijn gsm wel eens thuis te laten. Sowieso staat mijn mobiel internet 90% van de tijd uit.

  5. Ik vergat ook ooit mijn gsm op het werk… ik zat er meer mee in dat ik hem misschien vergeten had op het toilet dan dat ik hem niet bij me had. Gelukkig lag die veilig en wel op mijn bureau en echt gemist heb ik die niet…

Geef een reactie

