Waarom ik niet naar films kijk met het label ’16+’

Standaard

Ik hou nogal van ‘Canvasfilms’ en een tekenfilmpje tussendoor, het liefje wil ook wel eens een thriller of actiefilm zien.

Ik liet mij door hem overhalen om ‘Gangster Squad’ een kans te geven. -Hij kijkt ook zonder zeuren mee naar ‘Lady & de Vagebond’- Zijn argumenten: Sean Penn en … Ryan Gosling. En het feit dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, dus eigenlijk is het een historisch drama. Na tien minuten deed ik al een eerste keer mijn ogen dicht. En het bleef niet bij die ene keer.

Het is nogal een gewelddadige film. Spannend? Ja! Te spannend voor mij? Ja!

En nu … heb ik dus nachtmerries. Ik droomde dat er ingebroken werd in ons huis (dat er in mijn droom verdacht veel uitzag als het huis van mijn grootouders) en dat ze onze katten kwamen vermoorden om ons een lesje te leren.

Ik beken: ik ben na het sporten frietjes gaan eten met mijn sportbuddy. Sorry!

 

2 gedachtes over “Waarom ik niet naar films kijk met het label ’16+’

  1. Ik had dat vroeger met de X-files. Er stond er altijd eentje aan de deur wanneer ik ’s nachts thuiskwam. Het heeft jaren geduurd voor ie weg was. En nu vergat ik het helemaal (merkte ik nadat ik zondag X-files keek). Niet ongerust zijn, het gaat over 🙂

Geef een reactie

