Smaken verschillen

Standaard

Les goûts en les couleurs … maar blijkbaar is smaak een van de bepalende factoren bij het daten. Zo blijkt uit een onderzoek van Knorr. 78% van de ondervraagden zegt dat ze meer aangetrokken worden tot iemand die dezelfde smaakvoorkeuren deelt.

Ik leerde mijn liefje kennen via een soort van blind date tijdens een soort van schoolreünie. We gingen eten bij de Zita.  Lekkerlekker! (vonden we allebei)

Maar we kozen wel allebei iets heel anders van het menu.

Hij nam een steak. En ik weet zelfs nog dat hij mij vroeg of ik het niet erg vond dat hij steak nam. Ik ben vegetariër en ging voor de ravioli met bospaddestoelen. Laat champignons nu een van de weinige dingen zijn waar je mijn lief echt geen plezier mee kan doen.

Ik vond het niet erg. Hij ook niet. Zeker niet omdat hij ondertussen elke dag lekker veggie voor mij kookt. 🙂

Je kan de Knorrsmaaktest zelf doen. Maar de test is niet bepaald veggieproof. Ik zou een gepassioneerde romanticus zijn. (Zoete zondaar kan nochtans ook denk ik) En jij?

 

12 gedachtes over “Smaken verschillen

  1. Hij kookt elke dag voor je?? Da’s pas liefde 🙂
    Wij vinden allebei bijna alles lekker, ik lust alleen geen spruiten en hij keigraag, en met witlof hij niet en ik keigraag!
    Voor de rest zijn we volledig compatibel 😀

    • intussen die test zelf opgezocht, en blijkt dat ik een “vleesverslinder” ben. Sorry, Kris10! 🙂
      Die test is toch maar met een grove korrel zout te nemen, want ik eet erg graag groenten. Bij sommige keuzemogelijkheden vind ik niks naar mijn smaak…

  2. Wij zijn ook vrij grote tegenpolen wat eten betreft. Ik hou heel erg van stoofpotjes en wereldkeuken, terwijl mijn man meer houdt van boerenkost (patatjes, appelmoes, …). Het is dus zoeken naar een compromis, maar ik heb hem toch al heel wat dingen kunnen voorschotelen die hij met veel smaak opeet 🙂

Geef een reactie

