Leuven door een smartphonelens

Standaard

Heel wat mensen maken al hun foto’s met hun smartphone. Ik ben nog een van die mensen die ook steeds een fototoestel meesleurt.

Dit weekend volgde ik een workshop ‘smartphonefotografie’ bij Vicky Bogaert van Silver Sixpence Fotografie. Heel leuk en heel interessant. We kregen nuttige tips, gingen er meteen mee aan de slag en ik ontmoette mensen die ik in de digitale wereld al jaren ken/volg/lees. *Zwaait naar Julie en Ann-Sophie*

13117940_1758081204411017_437113346_n

Actiefoto door @flupke1

Zelf instagrammer? Bekijk onze resultaten met de hashtag seemyleuven. Er werden erg veel mooie foto’s gepost. Het niveau lag hoog.

Leuk om te zien dat een foto van één en hetzelfde onderwerp toch heel erg verschillend kan zijn. Of grappig dat je als fotograaf ineens opduikt in een andere foto.

Links een foto die ik maakte, rechts een selfie van Ann-Sophie (met flupke) en ik die de foto links aan het maken ben.

Conclusie van de dag: ik heb bijgeleerd, ik heb inspiratie opgedaan om vanalles en nogwat uit te testen maar mijn fototoestel blijft toch in mijn handtas zitten. De kwaliteit van mijn smartphonelens is echt om droevig van te worden.

Nieuwe smartphone volgende kerst? :p

11 gedachtes over “Leuven door een smartphonelens

  1. Ondertussen zijn er al smartphones die bijna niet moeten onderdoen voor een camera. Dus voor snapshots gebruik ik tegenwoordig ook de telefoon. Maar voor het échte werk, toch de camera hé ;). Al blijft het toch vooral het oog dat ’t ‘m doet 🙂

    • ik probeer er later eens over te bloggen als ik de tips getest heb en voorbeeldjes kan meegeven. Ondertussen kan je Vicky’s boek kopen/uitlenen in de bib –> Iedereen smartphonefotograaf

  2. *Julie zwaait terug* 🙂

    Ik vond het ook een heel leerrijke ervaring en ben blij dat ik je een keertje in het echt ontmoet heb. Ook ik heb trouwens vaak de neiging nog een camera mee te zeulen, omdat die wat beter in de hand ligt. Maar toch: leve de smartphone!

  3. Sinds ik 2 jaar geleden mijn iphone kreeg van B doe ik er alles mee, echt alles! Ik had hem nooit zelf gekocht wegens te duur, maar ik vervang hem onmiddellijk als hij stuk is!
    Ik trek er de mooiste foto’s mee, er zit inderdaad een fantastische camera in! 😀

  4. Ik vond het ook een fijne namiddag.
    Ik ging er ook nog een blog over schrijven. 🙂
    Ik heb niet eens een echte camera, ik gebruik altijd mijn smartphone. Ben natuurlijk ook geen echte fotograaf 😉

  5. leuk! Het is wel een feit dat je een goeie smartphone nodig hebt. Met mijn oude iPhone 4 kon ik ook geen goeie foto’s (meer) nemen als ik andere foto’s vergeleek. Misschien ga ik dat boek eens lenen, ik wist dat hierover een boek bestond

Geef een reactie

