Mallorca voor vegetariërs

Standaard

We logeerden een week in een klein vissersdorp met slechts een handvol restaurants. Een uitdaging voor een vegetariër?

Eigenlijk niet … Heel wat traditionele Mallorcaanse gerechten zijn veggie. Pan amb oli bijvoorbeeld. Letterlijk vertaald: brood met (olijf)olie. Meestal zit er ook tomaat op en verder kan je het krijgen met om het even welk beleg je maar wil. Of gewoon zo. Heerlijk. Of tumbet, een soort van ratatouille. Ook amandeltaart en -ijs zijn veggieproof.

Amandeltaart en -ijs

Amandeltaart en -ijs

Staat er niet echt iets veggie op de kaart? Als je een aantal tapas bestelt, heb je ook lekker gegeten.

Geen idee hoeveel Spanjaarden tegenwoordig veggie eten maar zelfs in het minidorpje Porto Petro vond ik paella de verduras op de kaart. (Paella met groenten, zonder vis of kip of …)

DSC07767 (Small)

Paella de verduras

Ik had trouwens ook niet verwacht een heel erg goed Italiaans restaurant in de haven te vinden. Maar dat was er dus wel!

Antichi Sapori - Italiaans restaurant in Porto Petro

Antichi Sapori – Italiaans restaurant in Porto Petro

 

8 gedachtes over “Mallorca voor vegetariërs

  1. Ook al ben ik geen vegetariër, toch vertrek ik altijd met een beetje schrik op reis. Want: ga ik overal wel eten vinden dat ik lekker vind? Op dat vlak ben ik zooo conservatief!:-)

  2. mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of er vlees of vis of alleen maar groenten in zitten. Als het maar smakelijk is!
    Ik ben ervan overtuigd dat vele tapas zonder vlees even smakelijk zijn!

Geef een reactie

