Reizen met enkel handbagage

Standaard

We nemen enkel handbagage mee naar Lissabon. Voor een extra valies moet je bijbetalen, je moet wachten op de luchthaven voor je je koffer kan ophalen en zoveel heb je voor vier dagen nu ook niet echt nodig.

Tien tips om licht te reizen:

  1. Je koffer weegt ook X kilo. Kies er dus een lichte uit.
  2. De zwaarste schoenen doe je aan. Slippers de valies in. Derde paar schoenen: mag niet mee!
  3. Ook jas en trui trek je aan op de luchthaven. Zelfs als het hier warm is en ginder koud 🙂
  4. Verdeel en heers. 1 oplader voor het fototoestel, 1 tandpasta (of staat ook op de lijst van NO GO in handbagage?), 1 reisgids … en je deelt met je reisgenoten.
  5. De trolley (met inhoud) mag maximum 10 kilo wegen maar op de handtas staat geen maximumgewicht. Daar gaan mijn leesboeken dus in 🙂
  6. Dingen die je niet écht nodig hebt, laat je thuis. Ik ken mensen die elke keer een strijkijzer meesleuren op vakantie … Ik gebruik dat thuis niet eens 🙂
  7. Ga je op hotel? Dan is daar sowieso zeep en shampoo in de badkamer te vinden. Hoef je dus al niet meer mee te nemen.
  8. Opgerolde kleren nemen minder plaats in dan opgevouwen kleren. (Maar het gewicht blijft natuurlijk wel hetzelfde)
  9. Voor langere reizen doe ik wel eens van three-of-a-kind. Wear one, wash one, dry one. Ga ik nu natuurlijk ook doen maar ik heb maar 3 items nodig om de hele trip door te komen. 🙂
  10. Essentieel onderdeel van mijn bagage: mijn katoenen sjaaltje. Dat ene item is een zonnehoed, een strandlaken, omslagdoek … Ik knoop de sjaal anders als we fancy gaan dineren. Ik kan er zelfs een zakje van maken om mijn boodschappen in op te bergen. Én ik knoop hem vast aan mijn handtas dus hij zit niet eens echt in mijn valies.

Nog ideeën?

7 gedachtes over “Reizen met enkel handbagage

  1. Wij gebruiken soms vacuümzakken om meer plaats te maken en dat helpt echt, al kunnen je kleren er wel wat in kreuken. Ik neem kleine verpakkingen mee van toiletartikelen en staaltjes, je moet immers onder de 100ml blijven. En voor de rest heeft de e-reader ons al veel kilo’s aan boeken bespaard :-).

Geef een reactie

