Voetbalmoe

Standaard

Ik ben zwaar aan het aftellen. Niet alleen tot het moment dat wij het vliegtuig nemen naar Lissabon maar zeker ook naar het moment dat het EK erop zit.

Ik ben voetbalmoe -Eigenlijk al voor het hele ding begon- en snap niets van die EK-gekte.

Ik voel me niet geroepen om te supporteren voor de Rode Duivels, mijn gezicht zwartgeelrood te schminken of tricolore M&M’s te kopen.

Leuk voor de voetbalfans om gezellig samen op groot scherm te gaan kijken maar waarom worden ook niet-voetbalfans (ik kijk naar niemand in het bijzonder, liefje) ineens wel meegesleurd in de voetbalsfeer?

Leg het mij uit want ik begrijp het duidelijk niet 🙂

18 gedachtes over “Voetbalmoe

  1. Mijn man kijkt werkelijk naar alle matchen die ze uitzenden (als we thuis zijn). Het begint inmiddels al serieus mijn voeten uit te hangen! Dat hij naar de Belgen wil kijken, dat begrijp ik nog wel, maar teveel is teveel ;-).

  2. er gaat inderdaad wel heel veel aandacht naar het voetbal ja. Maar het is nu eenmaal ook de populairste sport in België, daar valt niet aan te twijfelen.
    Ik vind die gekte wel eens tof hoor, het is ook wel voor het eerst in jaren dat onze Rode Duivels zo succesvol zijn, en dan mag er wel wat euforie zijn. Al overdrijf ikzelf daar ook niet in. Mij ga je niet beschilderd aantreffen… 😉

  3. Hier wordt alleen gekeken als de Belgen spelen, geen gekte dus! Vlaggen worden er niet gehangen, de auto krijgt geen gekke sokken rond de spiegels en de hond geen speciale leiband!
    😀😀 nog even volhouden!

  4. Ik geef toe: ik vind heel die voetbalhype best wel fijn! 😉 Zo effe ongegeneerd helemaal uit de bol gaan en een dansje placeren als die zwart-geel-rode bende de bal keihard tegen de netten jaagt! :-p Ik ga het stiekem toch wel missen als de winnaar weldra bekend is… And let it be Belgium: 12 points!! 🙂

  5. Sarah

    de voetbalgekte leeft hier ook en nochtans zijn wij geen “voetbalmensen”, haha daarvoor zijn er te veel dansgenen in huis. Maar toch is het plezant om met de kids te vieren, ze mogen “verkleed” naar school en wij kijken naar de matchen en kunnen toch ook eens fier zijn op ons Belgenlandje.
    Mis moet je gewoon eens met zo’n bende mee doen 🙂 heb je de smaak meteen te pakken!

  6. Ik ben geen bijzondere voetbalfan, maar als de Belgen spelen , zeker nu we zo ’n sterke ploeg hebben, vind ik het wel leuk om samen met vrienden of familie te supporteren. Wel graag veel ritme in de match, en veel doelpunten! En natuurlijk ook een massa snacks, hapjes en drankjes op tafel ondertussen😉!

Geef een reactie

