Luxeprobleem: natuurvakantie in september

Standaard

Binnen twee maanden hebben wij weeral verlof. Twee volle weken waarin wij nog een stukje van de wereld willen ontdekken. We namen allebei een briefje en noteerden onze favorieten.

De vereiste: veel natuur.

En dan zit je ineens met de keuze tussen Zweden of Indonesië. Dat is toch een onmogelijke keuze? Je kan geen appelen met peren vergelijken …

Q5TKINI6 Zweden-Vissershut1

Duizend kliks op Travelbird, Djoser, Connections … later zijn we geen stap verder.

Zijn er sites die jullie aanraden (of bestemmingen)?

Ik kan niet zo goed tegen de hitte maar voor once in a lifetime bestemmingen zoals Indonesië maak ik graag een uitzondering. ’t Is niet dat een maand wachten het daar frisser maakt …

16 gedachtes over “Luxeprobleem: natuurvakantie in september

      • 2 jaar geleden stippelde B zelf een hele reis uit naar Amerika, dit jaar doen we het via travelbird, vliegtuig, auto en hotels liggen vast, de rest vullen we (lees B) zelf in…

  1. evavertelt

    Ik ben nogal een Scandinavofiel 💙
    Maar september kan daar al redelijk koud zijn hoor…
    De zomers zijn er prachtig maar kort…

    • We deden twee jaar geleden eind augustus/begin september Noorwegen en toen echt ideaal weer gehad maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand.Wat is binnen Scandinavië je favoriet?

  2. evavertelt

    Ik ben verliefd op Zweden omdat ik de taal spreek. Vanaf pakweg halfweg Zweden naar boven vind ik persoonlijk het interessantst. Maar de natuur in Noorwegen is van het mooiste dat ik al gezien heb, en ik heb best al wat reiskilometers op de teller.

  3. Moeilijke keuze en inderdaad appelen met peren vergelijken. Reisblogs zoeken over je mogelijke bestemmingen, kan helpen. Zo hebben wij de knoop voor Nieuw-Zeeland doorgehakt twee jaar geleden en de keuze voor Ijsland dit jaar is daar ook aan te danken. Hopelijk geraken jullie er snel uit!

  4. Ik ben in niet toeristisch gebied een week gaan kanovaren in Zweden. We vertrokken vanuit een houten chalet van een Hollander. 50 euro per dag, plaats voor 8 personen, hot tub en sauna inclusief. Ook de kanoboten, de landkaarten en de goede raad. We gingen een week zelf onze slaapplaatsen zoeken met de tent. Je mag daar vrij kamperen. We hebben dan nog 2 dagen verbleven op het einde in de chalet. We zijn in totaal misschien 3 Zweden tegen gekomen. Ik zou het zo opnieuw doen. Wel een vermoeiende reis naar daar. Indonesië ken ik jammer genoeg nog niet.

  5. Ik ben nog in geen van beide landen geweest, moeilijke keuze dus kan ik me voorstellen 😉 al staan ze geen van beide hoog op de lijst. Voor een verdere natuurreis zou ik naar Patagonië gaan, dat is de eerste bestemming op mijn (lange) lijst.

Geef een reactie

