Zomers timehoppen

Standaard

Ik ben in een nostalgische bui. -Ideaal getimed zo op throwback thursday-. Spelende kinderen op het binnenplein doen mij wegdromen naar de zalige tijd van 2 of zelfs 3 maanden vakantie. Ha, het studentenleven!

Twee keer terug naar juli lang geleden.

  • de jaren ’90

Op kamp gaan, vriendjes op bezoek, spelen met de buur(t)kinderen, honderden uitstapjes … De vakantie leek eindeloos te duren en ik kan niet zeggen dat ik dat jammer vond.

verkledenmetcandy

  •  de speelpleinjaren

Als kind vond ik de speelpleinwerking niet zo heel leuk maar als tiener was ik jarenlang en met meer dan volle goesting animator en nadien ook hoofdanimator. Memorabele momenten die tocht in de beek, de waterspelletjes, de groots opzette bosspelen met al de kinderen samen en zeker ook de leidingsactiviteiten waarbij we zelf tv-programma’s als De Mol en Pappenheimers speelden.

230990_14997187719_4464_n

Aan welke zomermomenten denk jij graag terug? Ging jij ook op kamp met de jeugdbeweging? Was jij zo’n kind dat zich na 1 week al stierlijk verveelde? Wat was je meest memorabele vakantiejob?

6 gedachtes over “Zomers timehoppen

  1. Mijn meest memorabele vakantiejob… daar moet ik niet lang over nadenken! 😉 Ik ging ooit 2 weken aan de slag in een vleesfabriek en ik stond aan de verpakkingsafdeling. Eén klein verkeerd knopje volstond om de salamischijfjes in een razend speedtempo op mij af te zien stormen! 🙂 2 handen waren plots niet meer voldoende waarna de hele bende salami 2 meter verder keihard op de grond kwakte… 😦 Niettemin werd mij nadien gevraagd of ik nog enkele weken langer wilde blijven… Ik heb wijselijk bedankt!! 😉

  2. ik ben denk ik maar 1 keer ergens meegeweest op een kamp. Dat was ergens aan een meer, weet niet precies meer waar. Je kon er kanoën, en dat vond ik zalig!
    Mijn beste vakantieherinneringen zijn op vakantie bij mijn tante in Wallonië. Ik leerde er plaatselijke meisjes kennen, en kreeg er de eerste vlinders in de buik… 😉
    Een vakantiejob heb ik nooit gedaan.

  3. Fijn herinneringen ophalen. Ik was (en nu soms nog) een echte huismus 🙂 Ik heb weinig met jeugdbewegingen en ik al helemaal niet op kamp. Ik ging liever bij vriendinnetjes spelen of thuis wat lezen.

  4. Heerlijk nostalgisch logje!
    Ik heb altijd supergenoten van de kampen met de scouts! En grote walging gehad van het kamp (gelukkig maar eentje) met de CM!
    Vroeger was het precies ook altijd goei weer in de zomer (of wil ik dat denken?) 😄😄

  5. Mijn god nee, vakantiekampen, de horror! Ik zat het liefst ergens in een hoekje met mijn boekje, de hele zomer lang (tot ik oud genoeg was om bij Intersoc te kunnen werken als vakantiejob). De gedwongen CM-kampen bv zitten nu nog ergens diep begraven in mijn geheugen.

Geef een reactie

