Neen!?

Standaard

Mijn eerste reactie toen ik de vraag “Wil jij mijn meter zijn?” las, was ‘Neen?!’ Geen ‘Neen, dat wil ik niet’ maar een verwonderde ‘Neen? Echt? Deze vraag komt nogal onverwacht.’

Ik heb al een metekindje en had niet verwacht dat ik die eer twee keer zou krijgen. Maar er kan er nog eentje bij hoor. Liefde genoeg voor twee metekindjes.

De mama en papa in spe zijn beiden enig kind dus broers of zussen tot peter of meter benoemen is geen optie. Oma en opa zijn natuurlijk ook al oma en opa.

In ieder geval kan ik hun beslissing enkel toejuichen 🙂

13767734_1802281009995296_1204334351_n

Wie kozen jullie als meter en peter van jullie kinderen? Wat moet een goede meter/peter kunnen/doen?

Heb je zelf een petekindje? Wat zie jij als je belangrijkste taak?

 

13 gedachtes over “Neen!?

  1. Ik heb 3 petekinderen en B 2… Van mijn broer en onze beste vrienden! De kinderen dragen ons op handen en wij hen.
    We hebben tegen Oudste gezegd dat ze ons niet moesten kiezen als peter en meter, omdat grootouder worden al zo speciaal is. Peters en meters zijn er voor hun petekinderen, altijd en hebben net dat steentje voor…
    Iemand op wie je kunt terugvallen!

  2. Mijn man is peter van het oudste kind van zijn zus en dat vinden we een hele eer. Als wij ooit kinderen zouden hebben, zouden we in eerste instantie ook voor onze zussen kiezen.

  3. bij onze kinderen waren het de traditionele keuzes.
    Ik ben peter van mijn broers dochter, naar wiens huwelijk we zaterdag a.s. in Barcelona gaan.
    En ook nog peter van het 2e zoontje van onze dochter.
    Ik zou er geen probleem mee gehad hebben mochten ze voor een vriend gekozen hebben, maar ben toch wel vereerd dat ze absoluut voor mij kozen… 😉

  4. Gefeliciteerd!!! 🙂

    Ik ben al 3 keer meter maar zie maar 1 petekind. Het 1ste is de zoon van mijn zus, het 2de is het dochtertje van mijn nonkel, mijn nonkel is gestorven en zo is het contact verloren gegaan. Het 3de is het dochtertje van een vriendin, onze vriendschap is beëindigd vandaar dat ik haar ook niet zie.

  5. Wij kozen mijn broer als peter en de beste vriendin van het lief als meter (gezien hij geen broers of zussen heeft) voor ons zoontje. Mocht er ooit een 2de kindje komen, dan komt mijn jongste broer sowieso wel in aanmerking 😉

Geef een reactie

