Last minute trouwpartij

Standaard

Vrijdag stopte ik een paar uurtjes vroeger met werken. De schoonzus en haar vriend hadden nogal last minute beslist om te trouwen. Oorspronkelijk zouden ze gewoon met z’n tweeën naar het stadhuis trekken en nadien samen op restaurant gaan. Uiteindelijk waren er toch enkele familieleden aanwezig en volgde er na het ja-woord een ontspannen aperitief op hun terras.

Aangezien ik de schoonzus en haar (ondertussen) echtgenoot aan elkaar heb voorgesteld kon ik natuurlijk niet ontbreken op het mini-feestje.

Hun beslissing leverde heel wat boeiende (hypothetische) discussies op. De ene persoon vindt het een ongelooflijk romantisch idee om stiekem met z’n tweeën naar het stadhuis te gaan, de ander vindt het ondenkbaar dat zijn vierhonderd vrienden niet aanwezig zullen zijn bij het uitspreken van de trouwgeloften.

Stel dat jij zou trouwen (of je trouwfeest zou mogen overdoen) wat kies jij dan?

5 gedachtes over “Last minute trouwpartij

  1. Ik wilde een groot feest met al mijn vrienden en familie erbij en dat is het ook geworden. Onze wettelijke trouw hebben wij op voorhand gedaan en daar kwamen enkel de allerdichtste familie en vrienden naartoe. Ik zou het opnieuw zo doen :-). Al is onze fotografe vlak na ons getrouwd op de andere manier, gewoon rustig met enkel haar man en twee getuigen erbij en dat vonden ze zalig. Elk zijn ding.

Geef een reactie

