Sverige

Standaard

’t Is beslist! (en geboekt) Begin september trekken we naar Zweden. Volgens mijn (digitale) wereldkaart waarop ik aanduid waar ik overal geweest ben is Zweden het 25ste land dat ik zal bezoeken.

Wat ben ik blij dat deze knoop werd doorgehakt. De beslissing heeft dit keer toch wat voeten in de aarde gehad maar we hebben iets gevonden waar we allebei naar uitkijken.

Twee jaar geleden gingen we met de boot naar Noorwegen en het concept ‘met je eigen auto op vakantie gaan en toch niet ver moeten rijden’ sprak ons enorm aan.

We nemen nu dus de boot naar Göteborg en ontdekken van daaruit de prachtige Zuid-Zweedse natuur. (Op de kaart aangeduid, de steden waar we zullen logeren)

routezweden

 

 

9 gedachtes over “Sverige

  1. Fantastisch land, Zweden! Al is het wel wat ‘saaier’ dan Noorwegen: minder bergen en fjorden, meer dennenbomen. Maar evengoed heel mooi! Veel plezier, zou zelf ook graag weer eens Scandinavië bezoeken.

    • Dat het ‘saaier’ is, is inderdaad iets waar we een beetje bang voor zijn. Aan de andere kant: minder bergen betekent misschien aangenamer wandelen. In Noorwegen heb ik een paar keer flink gepuft 🙂

  2. evavertelt

    Geniet. Zuidelijk Zweden is heel toegankelijk en misschien ook wat ‘saaier’, maar heel lieflijk.
    Heel wat te zien ook, maar verwacht van de ‘steden’ niet te veel 😉

Geef een reactie

