Het brandalarm: een experiment

Standaard

Brandalarm op ’t werk. ‘Is het echt?’ is de vraag die iedereen zich stelt. Collega’s staan op de gang te twijfelen of ze zullen evacueren.

Ik heb geen zin om proefondervindelijk vast te stellen of het effectief brandt dus ik neem mijn jas en handtas en ga naar buiten. Ok, ik weet dat je je persoonlijke bezittingen eigenlijk moet laten liggen maar het regent …

Collega H. redt zelfs haar boterhammen. Had ik waarschijnlijk ook gedaan als ik die had gesmeerd vanmorgen maar ik heb een lunchdate deze middag.

Er zijn maar weinig mensen die reageren. Het alarm maakt nochtans een oorverdovend geluid.

We staan met een stuk of tien op de stoep. Geen veiligheidscoördinator te zien.

Het alarm zwijgt ondertussen. Gaan we terug naar binnen? Wie beslist als eerste om terug aan het werk te gaan?

Een interessant experiment 🙂

 

4 gedachtes over “Het brandalarm: een experiment

Geef een reactie

