App mutualiteit

Standaard

Sinds kort heeft mijn ziekenfonds (Partena) een smartphone app. Je kan er niet enkel opzoeken wanneer de terugbetalingen van je tandartsbezoek zijn gestort maar ook kleefstrookjes aanvragen, aanvinken dat ze een nieuwe Europese ziekteverzekeringskaart mogen opsturen én zelf terugbetalingen aanvragen.

Zonder dat je kleefstrookjes moet plakken of langs een brievenbus moet passeren.

Ik heb het getest en het werkt! Heel snel zelfs. Vrijdag een aanvraag gedaan, dinsdag stond het geld op mijn rekening. Hoera! Want ik vind papierwerk niet echt leuk dus hoe meer er digitaal kan, hoe contenter ik ben.

Het is dus al een pak makkelijker. Alleen jammer dat ze mij nu vragen om het originele document twee jaar bij te houden. Dat gaat sowieso niet lukken. Maar hoe groot is nu de kans dat ze dat papier effectief opvragen :p

Een minpunt, met gewone doktersbriefjes werkt het nog niet. Misschien binnenkort?

Wat lukt wel? Terugbetaling lidgeld van de sportclub, je bril, vaccins …

3 gedachtes over “App mutualiteit

Geef een reactie

