De eerste schooldag

Standaard

Toedeloe grote vakantie! Heel wat kinderen gaan vandaag (terug) naar school. Voor metekindje Marloes is het zelfs haar allereerste schooldag. Een nieuwe omgeving, nieuwe vriendjes … Ze is er enthousiast aan begonnen. Hopelijk blijft dat zo de komende 20 jaar 🙂

Herinner jij je nog je eerste schooldag? Bij mij zit dat ver weg moet ik zeggen …

Mijn eerste schooldag van het secundair die herinner ik me nog wel. Na de basisschool koos ik als enige van de klas het atheneum van Tervuren uit als nieuwe school dus dat was toch even spannend. Ik maakte op de speelplaats al meteen kennis met een ander eerstejaarsje dat jammer genoeg in een andere klas belandde. Weer even slikken maar ik heb er geen trauma aan overgehouden.

Ik heb een heel fijne schooltijd gehad. (Maar ik zou toch niet terug naar de schoolbanken willen.) Voorlopig genoeg avondopleidingen gevolgd, examens afgelegd …

Wil jij terug naar school? Of een (extra) diploma behalen? Of was jouw schooltijd zo verschrikkelijk dat je heel die periode liever uitwist?

4 gedachtes over “De eerste schooldag

  1. Wat lijkt die 20 jaar plots zo lang 😀

    2 vriendinnen van mij hun kindjes gaan ook voor het eerst naar school… spannend 🙂

    Mijn eerste schooldag herinner ik mij niet meer. Ik weet wel dat ik met een serieuze buil op mijn hoofd terugkwam. Ik heb me vanaf het middelbaar wel geamuseerd op school. Van het hoger onderwijs heb ik spijt van de studiekeuze…

  2. Ik zou mijn schooltijd (lagere en middelbaar) gerust nog een keer willen overdoen, maar dan met een pak meer zelfzekerheid. De examens, die mogen ze gerust schrappen, ik haaaat examenstress!

Geef een reactie

