1 week Zweden, wat ditjes en datjes

Standaard
  • Het is onverwacht goed weer in Zweden. Gelukkig geen Belgische hittegolf maar een aangename 24°C en een stralend blauwe hemel. Al mijn lange broeken blijven dus in de valies zitten. En ik kocht een rokje 🙂 -Ahja wat moet anders aandoen?-
  • We worden altijd in het Zweeds aangesproken. Ik dacht dat dat kwam omdat er hier nu niet veel toeristen zijn maar de winkeljuffrouw vond dat wij er erg Zweeds uitzien. Ik neem dat maar als een compliment 🙂
  • Gelukkig beginnen we ook wat Zweeds te begrijpen. Geschreven tekts (een menukaart bijvoorbeeld) luidop lezen doet vaak wonderen. -En voor de zekerheid dubbelcheck ik even of ik wel iets veggie bestel-
  • Vandaag hielden we een ‘rustdag’ in Eskilstuna. Beetje shoppen (voor de metekindjes), beetje citytrippen (net als vele steden heeft ook Eskilstuna een mini-Bokrijk) …
  • Morgen gaan we naar Stockholm. Erg benieuwd naar het Vasamuseum. (Museum waar het schip Vasa dat al na 1300 m zonk ligt te ‘pronken’. Waarom het zo snel zonk? O.a. te veel kanonnen aan boort en dus te zwaar)
  • Na Stockholm rijden we terug naar het westen. Terug naar de ferry … Terug naar huis 😦
Geef een reactie

