Het bakfietsavontuur

Standaard

Het academiejaar is weer gestart en vanmiddag organiseerde de KU Leuven al een infomarkt voor de internationale studenten. Die studenten moeten natuurlijk ook geïnformeerd worden over al de culturele activiteiten in de stad.

De dozen en folders stonden netjes klaar. En toen werd mijn collega ziek en konden we al die folders niet in haar fietstassen proppen.

Oplossing? De bakfiets!

Respect voor mensen die dagelijks met zo’n gevaarte door het verkeer zoeven. Zeker als daar ook nog een paar beweeglijke kinderen inzitten. Niet gemakkelijk zo’n bakfiets.

Het is wennen om te leren inschatten hoe je best je bochten neemt en zo’n bak vol papier weegt best zwaar. Trapondersteuning zou wel een fijne extra geweest zijn.

Net toen ik mij aan het bedenken was dat ik blij was dat er geen collega’s mij bezig zagen kwam ik een oude vriendin tegen. :p

Heb jij een bakfiets? Was het voor jou ook wennen? Of heb je er geen maar wil je het wel eens proberen?

3 gedachtes over “Het bakfietsavontuur

Geef een reactie

