Leer mij niksen

Standaard

Een drukke werkweek en een rustig weekend achter de rug. Ik heb het eigenlijk liever omgekeerd 🙂 Zo’n werkweek waarin alles vlot verloopt en nadien een weekend vol leuke plannen.

Helaas pindakaas …

Over mijn werkweek ga ik niet uitweiden maar ik word er behoorlijk knorrig van als mijn weekendplannen in het water vallen. En ik durf dat dan wel eens uitwerken op mijn liefje, die mij dan meesleurt naar schoenenwinkels om mij op te beuren. Als ik daar dan ook niet vind wat ik zoek … word ik nog knorriger.

Met andere woorden: ik heb hulp nodig. Leer mij niksen!

Want als ik niks te doen heb, ga ik piekeren.

 

 

15 gedachtes over “Leer mij niksen

  1. tip: niksen in je tuin… dan is de snoeischaar, onkruid zoeken, planten ontdekken, kruiwagen-nood niet ver af. Enfin, voor je het weet heb je genikst in volle lucht én alle planten een wel verdiende herfst gegeven, toch? De manicure kan ik niet garanderen 😉

  2. Ik doe dat wel graag, zo even lekker lui zijn en op de zetel liggen om een boekske te lezen. Maar als het te lang duurt, begin ik ook te piekeren en voel ik me schuldig. Jammer eigenlijk he!

  3. Ont-moeten, het is iets wat ik ook nog leer. Moeilijk om dit voor iemand anders te bepalen want…waarin vind je ontspanning? Een goed boek lezen, creatief bezig zijn, een nieuwe hobby uitproberen… Niksen mag ook af en toe vind ik en zonder zich daarover schuldig te voelen.

    • Twee linkerhanden hier dus aan creatieve projecten ga ik me niet wagen. Ontspanning dat is voor mij ‘op stap gaan’ (gaan repeteren, vrienden zien, fotograferen, toerist uithangen in eigen streeks …) maar soms wil mijn lief graag thuisblijven. Ik vind dat alleen maar tijdverspilling.

Geef een reactie

