Return to sender

Standaard

Ik bestelde enkele dagen geleden hét perfecte paar schoenen (uit de kindercollectie van mijn favoriete merk, in de gebruikelijke maat die ik altijd heb bij dat merk). Jammer genoeg te groot. Ik herhaal: kinderschoenen. Met pijn in het hart ging de doos dus terug naar afzender. De schoenen een maatje kleiner bestellen lukt niet, die maat is natuurlijk uitverkocht.

20161018_174007Ik hou niet eens van online shoppen. Ik hou ervan om kleren of schoenen eens vast te pakken, ze te passen voor ik ze koop, je moet wachten op je bestelling en nadien wachten op je centjes als je iets moet terugsturen … maar in de bakstenen winkels vind ik mijn goesting niet.

En heel wat bakstenen winkels verwijzen ze mij zelf naar hun webshop waar ze een veel ruimer aanbod verkopen dan wat ik in de winkel kan zien staan.

Noem mij ouderwets maar ik vind zo’n bakstenen winkel echt een plus.

Ben jij fan van online shopping? Tips om succesvol online te shoppen? 

9 gedachtes over “Return to sender

  1. I feel your pain, al heb ik het omgekeerde probleem. Met mijn maat 43 zoek ik ook vaak mijn toevlucht online omdat ze daar meer keuze hebben in grote maten. Mijn bestelde schoenen zijn eerder te klein dan te groot. Maar inderdaad, hatelijk als ze niet passen en je ze terug moet sturen. Ik word daar altijd beetje slechtgezind van.

  2. Schoenen shop ik nooit online; ik wil ze kunnen passen en er enkele stappen mee zetten.
    Overigens vind ik mijn gading ook zelden in bakstenen winkels, doch dat euvel heb ik verholpen door nog slechts schoenwinkels binnen te stappen die zijn opgetrokken uit betonplaten.

  3. Ik heb al online schoenen gekocht, maar enkel van merken die ik vaak koop en waarvan ik dus weet welke maat ik heb. En dan nog, het ene model is het andere niet. Ik probeer ook enkel te kopen in webshops waar je gratis terug kan sturen, zeker als het om schoenen gaat.

  4. Ik ben grote fan van bakstenen winkels. Boeken etc. koop ik wel online maar van zodra het over kleren of schoenen gaat vind ik een bakstenen winkel toch wel een serieuze meerwaarde hebben.

  5. Ik heb hier ook kinderschoenen voor mezelf staan… klinkt raar, maar ze zijn wel goedkoper 😉
    Van een gekend merk durf ik wel eens online kopen andere schoenen pas ik toch liever.

Geef een reactie

