Dag van de jeugdbeweging

Standaard

Je kon er moeilijk naast kijken als je vandaag de trein of bus moest nemen of langs een school passeerde. Het is vandaag de dag van de jeugdbeweging en heel wat jong volk ging in zijn chiro- of scoutsuniform naar school.

Ik zat vroeger bij de ‘Gidsen’ (de meisjesscouts). Knutselen, kampen bouwen, een groots opgezette quiz … Zolang ik in de lagere school zat, vond ik dat allemaal wel leuk. En op kamp gaan helemaal!

gidsenLater (toen de meisjesclub een roddelclub werd) vond ik het leuker om kinderen te animeren bij de lokale speelpleinwerking.

Als ik vandaag in uniform was komen werken, zou het dus een rood T-shirt en een geel sjaaltje geweest zijn. Ha, schone tijden!

 

228575_14997037719_2575_nWas jij vroeger lid van de jeugdbeweging? 

6 gedachtes over “Dag van de jeugdbeweging

  1. Bij mij was het een late roeping, maar ja: scouts. Drie van de vier zonen zijn deze morgen in uniform op een ontieglijk vroeg uur vertrokken naar het jeugdbewegingenontbijt, dat door de gemeente aangeboden wordt. En anders geraken ze nooit uit hun bed…

  2. ik heb twee jaar in de gidsen gezeten. toen ik 12 en 13 was geloof ik. was niet niet-leuk, maar echt geweldig vond ik het nu ook weer niet. (Maar dat komt denk ik omdat ik er te laat mee begonnen was. Alle meisjes deden dat al van toen ze piepjong waren en ze kenden elkaar ook al jaren)

  3. Ik zat bij de plaatselijke chiro en ik vond dat veel te braaf voor mij… De scouts, daar deden ze pas coole dingen! 🙂 Maar helaas, dat was in mijn dorp een privilege exclusief voorbehouden voor jongens… 😦

Geef een reactie

