Een cultureel weekend

Standaard

Voor sommigen is een heavy weekend er eentje met bingedrinking. Voor anderen eentje met kinderen die al om 5 uur willen opstaan.Ik ging voor optie drie: keihard werken en keihard repeteren.

Zaterdag rende ik als Vliegende Reporter van het familiefestival Rode Hond heel Leuven door. Van schouwburg naar festivalcentrum en weer terug. ‘Leuk he, dat je al die voorstellingen kan zien!?’ zeiden de collega’s. ‘Absoluut, maar wel jammer dat ik telkens maar de eerste 5 minuten kan zien omdat ik dan alweer moet verderhollen naar de volgende locatie’. Ik vraag me af hoeveel stappen ik dit weekend gezet heb!

Zondag gaf ik Rode Hond een laatste aai over zijn bolletje en spurtte ik naar Huldenberg voor een hele dag repeteren met de harmonie. Geen idee of de dirigent geïnspireerd werd door de Amerikaanse presidentsverkiezingen maar ons programma van het winterconcert staat vol Stars, stripes en Amerikaanse componisten als Bernstein en Gershwin. Niet simpel! Maar wel prachtige muziek. Echt waar, ik zeg het niet omdat ik tickets wil verkopen 🙂

Ben ik blij dat we weer een (extra) lang weekend tegemoet gaan. We namen namelijk nog een extra dagje verlof om te gaan uitblazen in Frankrijk.

Hoe was jouw weekend? En heb je al plannen voor het volgende verlengde weekend?

5 gedachtes over “Een cultureel weekend

  1. Wow, je hebt ook niet stilgezeten! Het vorige weekend was een zalige mix tussen nuttige dingen doen en uitrusten. Wij krijgen vrienden over de vloer vrijdag, worden ’s avonds bij andere vrienden verwacht en het weekend zelf is nog volledig vrij. Misschien kan ik eindelijk eens verder werken aan de fotoboek van IJsland :-).

  2. Mijn weekend was een culinaire mix van Thais uit eten gaan met een vriendin, pannenkoeken eten met de ‘Vliegende Rode-Hond-Reporter’ 😉 en uitgebreid zondagmiddag-tafelen/bijbabbelen met de hele familie. Ik heb dus vooral géén honger geleden… 🙂 Volgend weekend een iets sportievere versie?? 😉

Geef een reactie

