Toedeloe broodrooster?

Standaard

Kelly van “Ma vie en vert” schreef een postje over waarom ze geen stofzuiger heeft en bij uitbreiding over welke elektrische toestellen zij dan wel nog gebruikt.

Het inspireerde mij om zelf eens na te denken over ons toestelgebruik. Zeker nadat ik dit weekend het lief moest tegenhouden om een pizza-oven voor op tafel te kopen.

Wij doen het dan wel zonder broodmachine, stoomoven, droogkast, keukenrobot, stijltang … Ook in onze (keuken)kasten zitten heel wat spullen die we amper gebruiken of die we zeker niet zouden missen als ze stuk zouden gaan.

Iemand geïnteresseerd in de friteuse die op zolder staat? Onze broodrooster? Van mij mogen ook de televisie, het strijkijzer en het koffiezetapparaat eruit maar ik woon natuurlijk niet alleen 🙂 De eierkoker vond al een nieuwe eigenaar via de weggeeftafel van het werk.

De stofzuiger die Kelly dan weer niet nodig heeft, wordt met twee katten in huis dan weer wel vaak gebruikt.

Hopelijk inspireert het jullie ook. Zo net voor de kerstperiode met zijn verlanglijstjes. 🙂

Welke toestellen kan jij niet missen? Welke geef je een enkeltje richting kringwinkel?

 

13 gedachtes over “Toedeloe broodrooster?

  1. Een pizza-oven voor op tafel, ik wist niet eens dat het bestond. 😀 Wat ze toch allemaal blijven uitvinden, haha!

    Het aantal ongebruikte friteuses blijkt groter dan ik had verwacht – of toch als ik afga op de reacties via Instagram. Ik ben al blij dat wij, toen we gingen samenwonen, duidelijk hebben kunnen maken aan bezoekers dat we geen materiële cadeaus wilden. Anders hadden we op dat moment misschien wel een friteuse en een broodrooster (of drie) gekregen … 😀 Allez, niet dat het erom gaat hoeveel toestellen we in huis hebben, maar die ongebruikte of zelden gebruikte, daar zou ik echt de kriebels van krijgen.

    Hopelijk kan je iemand blij maken met de werkloze friteuse en broodrooster 🙂

  2. Wij hebben een frietpot, maar gebruiken die amper. Ik koop enkel nog kroketjes die we in de oven kunnen klaarmaken en frietjes kopen we in de frituur. Zo stinkt heel je huis niet nadien. Een droogkast heb ik ook niet. Wat ik dan weer niet kan missen, is een kruimeldief. Tot grote verbazing van mijn schoonmoeder, die dag nog nooit in huis gehaald heeft. Tja, zo heeft iedereen zijn gewoontes zeker?

  3. de meeste van die toestellen gebruik ik eigenlijk zelden: een croque monsieur maker, een broodrooster, een frietpot,…

    En toch he… “ik moest het nog maar eens nodig hebben”… 🙂

  4. Een pizza-oven voor in huis, bestaat dat nu ook al?!! Grappig wat ze nog allemaal gaan uitvinden.
    Ik heb weinig elektrische toestellen. Zelfs geen stofzuiger met 3 honden en 2 katten, maar de honden verliezen gelukkig weinig tot geen haar 🙂

  5. Ooit op vakantie alle dagen heerlijke smoothies gedronken, dus rarara wat ik mij bij thuiskomst onmiddellijk heb aangeschaft… 😉 Helaas ligt al dat lekkere fruit hier niet geschild en persklaar in de fruitschaal en heb ik ook geen afwaskaboutertjes in huis, dus mijn smoothiemaker heeft sinds de aankoop al welgeteld 2 keer daglicht gezien… 😦

  6. Tegen mijn zin in huis gehaald, en zelden gebruikt: de keukenrobot. Vervloekt ding dat lomp is en veel plaats in de kasten inpalmt. Stofzuiger wordt idd ook veel gebruikt. Broodrooster doet goed dienst, wij eten weinig brood, dus ik probeer eraan te denken minstens de helft in te vriezen als we er kopen. En het lekkerst vind ik als je het recht uit de diepvries in de broodroster steekt. Idem voor de eierkoker. Weinig gebruikt, maar ik kan er geen afstand van doen: ons croque/wafelijzer. (ik droom van wafelfeestjes die er zelden van komen…) Een friteuse hebben we niet, en ik ben blij dat David daar ook geen behoefte aan heeft. De TV… ik miste het niet toen ik er geen had, maar David is verknocht aan dat monster, en ik geef toe, ik kijk vaak ook graag mee naar Netflix, dus die blijft voorlopig. Mss wel een werkpunt: we hebben nog steeds 2 stomers, weinig gebruikt tijdens ons HelloFresh jaar, maar dat heb ik nu stopgezet, dus wordt binnenkort wrs weer vaker uitgehaald.

Geef een reactie

