Bella Ciao

Standaard

Dringend tijd voor een avondje uit met z’n tweeën vond ik. En ik had ‘toevallig’ ook tickets voor ‘Bella Ciao’ in de 30CC/Schouwburg.

De grootste show uit de Italiaanse folkrevival droeg vanaf het eerste optreden in 1964 de Italiaanse volksmuziek met groot succes tot ver buiten de grenzen. O.a. doordat er gevochten werd bij de opvoering … tsss … En dat terwijl de liedjes gaan over vrijheid, vrede, burgerrechten en democratie.

Riccardo Tesi bracht de show vijftig jaar na datum back on stage
instagramcapture_7fc4ac6f-be97-4217-ac76-9f9fa2bc3b19

Genoten van de avond! En nu kunnen we nog ontelbare keren nagenieten als we de cd afspelen. Op vakantie in Italië bijvoorbeeld … hinthinthint.

Het enige minpuntje van heel het gebeuren was dat ik de teksten niet begreep. Ik zal toch nog Italiaanse les moeten gaan volgen.

Heb jij ook nog een hele lijst talen die je wel graag zou kunnen verstaan/spreken? 

7 gedachtes over “Bella Ciao

  1. evavertelt

    Ik spreek zes talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans en Zweeds. En eigenlijk zou ik daar heel graag nog minstens 1 taal bij doen… ik kan alleen niet goed kiezen 😊

Geef een reactie

