Baby P – FAQ

Standaard

Even antwoorden op jullie vragen:

  • Wanneer is het D-day? 8 augustus. Ja, mogelijks tijdens een hittegolf. Neen ik vind het niet erg dat dit in de zomervakantie is. De belangrijke mensen zullen heus zijn/haar verjaardag niet vergeten.
  • Een meisje of een jongen? Geen idee! Ik ben ervan overtuigd dat het een jongen wordt –en we weten allemaal hoe goed ik ben in gokken-, mijn schoonmoeder droomde dat het een meisje is. Een blondje. Ik twijfel nog of ik het geslacht op voorhand wil weten en als ik het weet wil ik het liever niet verklappen.
  • Staat alles klaar? Zot! We hebben nog praktisch een half jaar voorbereidingstijd. Ik ben een kei in voorbereiden maar zó goed ben ik nu ook weer niet.
  • Waarom ‘Baby P’? Neen, we verklappen nog geen voornaam. De P is de eerste letter van de familienaam.
  • Wordt het een tweeling? Neen, het is er maar eentje. En de volgende die die vraag stelt krijgt een stomp in zijn maag. Ben ik zo extreem bijgekomen of wat? *excuseer, het zijn de hormonen*

Wil/wou jij het geslacht weten?

18 gedachtes over “Baby P – FAQ

  1. Ik hou niet zo van verrassingen dus wilde het geslacht absoluut weten. Ik had vrij snel het gevoel dat het een meisje was, de gynaecoloog kon dat bij de 20 weken echo bevestigen, zou echt raar gedaan hebben als ze toen gezegd had dat het toch een jongen was, niet dat ik een voorkeur had maar dan had ik toch een switch moeten maken, mentaal, ook omdat er in onze familie geen jongens voorkomen (drie zussen, mijn ene zus had toen al 2 en inmiddels 3 meisjes, de andere is nu ook zwanger van een meisje). En op weg naar huis toen na die echo, moest ik me inhouden om het niet aan willekeurige voorbijgangers te gaan vertellen, dus het voor andere geheim houden zou ook absoluut niets voor mij geweest zijn. De naam was wel een geheim, maar daar waren mijn ex en ik het ook maar een paar dagen voor haar geboorte over eens, dus dat was niet zo moeilijk.

  2. Wij wilden twee keer het niet weten. En dat vonden veel mensen heel vreemd. Maar horen van mijn echtgenoot dat het een meisje was (en bij de volgende geboorte opnieuw), was voor mij echt magisch, en voor hem was het ontdekken ook heel speciaal. Als er nog kinderen komen, doen we het weer zo.

  3. Gefeliciteerd met het goede nieuws! 🙂 Zwanger zijn is zo speciaal en een kindje krijgen helemaal. Ik heb het drie keer mogen meemaken en bij de tweede was het een verrassing wat het ging worden. Ik vond het wel lastig om mijn mond te houden en het geslacht niet te verklappen 🙂

  4. Ik wou het geslacht wel weten, vooral uit praktische overwegingen, want er zijn toch al veel dingen die je vooraf wil kopen en/of die de grootouders-in-spe kopen. Wij hebben het aan onze broers en ouders gezegd om te vermijden dat we alleen maar kleertjes en attributen in neutrale kleurtjes als grijs, wit en beige zouden hebben. 🙂
    Voor vrienden, collega’s, kennissen en verre familie bleef het wel geheim.

  5. Verrassingen zijn zóóó geweldig leuk! 🙂 Al weet ik zelf niet of ik ook wat mini-mensjes betreft het geslachtsverrassingseffect zou willen ervaren… Voor mij is het in elk geval om het even wat jullie ukje wordt… zolang ík maar mag babysitten! 😉

  6. Hey proficiat Kris10! Een kindje krijgen is één van de ongelooflijkste ervaringen in je leven. Wij wilden het geslacht niet van tevoren weten en ik zou het zeker opnieuw doen zo. Voor ons was het geslacht niet zo belangrijk. Zo lang je kindje maar gezond is.

  7. Toen ik zwanger was wou ik het geslacht absoluut weten. Negen maanden lang moeten wachten daarop, dat kon ik niet aan 🙂 En geen zorgen hoor, ik verjaar ook in de vakantie en niemand belangrijk is die ooit vergeten.

  8. Dikke proficiat met je zwangerschap! Wij wilden het geslacht wel gewoon weten, al hielden we het bij de oudste nog wat geheim. Ik was heel blij dat ik het wist, want mijn gevoel zat er beide keren naast en zo kon ik nog lang genoeg wennen aan het feit dat de oudste een zoon ging zijn en de jongste een dochter 🙂

Geef een reactie

