Puglia

Standaard

Het is vrijdag. De zon schijnt … Mijn concentratievermogen is onder nul gezakt. Net nu ik even 100 bladzijden moet ‘eindredactieën’. Jaja, wij zijn nu al bezig met de voorbereidingen van cultuurseizoen 2017-2018.

Ik kan alleen maar denken aan: vakantie! Binnen een maandje zijn we (ja, wéér) weg. Naar Puglia (Italië) dit keer. Ook wel bekend als: de hak van de laars. We logeren in Conversano maar we huren een auto dus we zijn mobiel.

Gelati, pizza, mooie dorpjes, zicht op zee. We zien het zitten! Op dit moment is het ginder 18°C en is er geen wolkje aan de lucht te zien.

Gelukkig start straks het weekend … Kan ik wat in reisgidsen bladeren …

Tips iemand? Ook vakantieplannen?

 

8 gedachtes over “Puglia

  1. Puglia is prachtig, met heel verschillende streken. De kusten van het Garganoschiereiland zijn heel mooi. In Vieste gaan heel wat Italianen zelf op vakantie. Probeer de oude trabucchi te spotten als je een rondvaart ‘Le grotte’ zou doen. Verder is Matera, de oude stad in de grotten, een bezienswaardigheid. Leuk zijn ook Ostuni, de witte stad, en de Trulli in de streek van Alberobello. Of Polignano a Mare, een kuststadje. Of het centro storico van Bari. Lecce zou ook de moeite zijn, maar staat nog op mijn lijstje. Keuze te over dus 😄. Je kan nog checken op mijn blog http://bit.ly/2nQJh6P. Veel plezier met het plannen maken!

  2. Wij gingen er een paar jaar geleden heen, en keerden zeer tevreden terug! Onze uitvalsbasis was Carovigno, en van daaruit verkenden we onder andere Lecce, Alberobello, Carovigno en Otranto. Ik onthou vooral dat je eender waar in Puglia altijd wel een gezellig terras met lekkere lokale producten vindt 🙂

Geef een reactie

