Mag ik uw nummer?

Standaard

Soms denk ik dat er op mijn voorhoofd staat. ‘Spreek mij aan!’. Mensen die de weg kwijt zijn, iets niet vinden in de winkel … Ze vinden mij altijd.

Zondagochtend stond ik op de bus te wachten. ‘Juffrouw, weet u of de bus naar X al gepasseerd is?’. ‘Neen mijnheer, nog niet gezien.’ Einde gesprek? Niet dus.

Mijnheer vond dat ik mooie ogen had en een prachtige lach en begon mijn ongegeneerd te versieren. ‘Of heb je misschien al een vriend?’ ‘Jawel mijnheer, al meer dan 3 jaar’. ‘Maar niet getrouwd he, dus ik maak nog kans’ …

‘Mag ik uw telefoonnummer?’ ‘Neen, ik ken u niet.’ ‘Volgende week same time, same place? Dan ken je mij wel he en dan kan je mij uw nummer geven.’

Vraag me af of hij er volgende week effectief terug staat. En of hij gillend wegloopt als ik mijn jas open rits en mijn babybuik zichtbaar wordt.

7 gedachtes over “Mag ik uw nummer?

Geef een reactie

