Neem een kat

Standaard

Neem een kat. Het is een van de levenslessen van auteur Lize Spit. Ik ben helemaal akkoord met deze levensles (en kan mij bijvoorbeeld ook wel vinden in ‘neem geen beslissingen als je moet plassen’ en ‘wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet’.)

Maar dus: een kat!

Het is nu ook wetenschappelijk bewezen dat een kat goed is voor je gezondheid. Uit onderzoek van de Universiteit van Minnesota blijkt dat mensen die een kat hebben, veertig procent minder kans hebben om te sterven aan een hartaanval tegenover mensen die nooit een kat hebben gehad. Mensen met een huisdier die een hartaanval hebben gehad, hebben 25 procent minder kans om na één jaar te sterven dan mensen die zonder dieren leven. Tenzij je allergisch bent uiteraard.

Of een andere wetenschappelijke studie leest …

Ik vind het in ieder geval heerlijk om ’s avonds met de poes tegen mijn buik in de zetel te liggen. Niet óp mijn schoot, dat vindt ze maar niks.

Vind ik ook zo leuk, die eigenwijsheid van katten.

Lijken katten ook op hun baasje denk je? Of gaat die vergelijking niet op? 

 

9 gedachtes over “Neem een kat

Geef een reactie

