Imam yamyam

Standaard

Fieke van Fiekefatjerietjes heeft de kookboekweek ‘uitgevonden’. Ze vist dan een kookboek uit het rek,maakt een maand lang zoveel mogelijk gerechten uit dat ene kookboek, fotografeert haar bordje en laat weten of ze het lekker vond.

Fieke weet dat dat niet mijn favoriete blogposts zijn … Ik hou namelijk helemaal niet van koken. Maar wel van eten … en wij hebben toevallig veel te veel kookboeken.

 

Mijn inspiratie bij het opstellen van onze weekmenu’s was ver zoek dus viste ik een kookboek uit het rek. Ik koos en zorgde voor de boodschappen, hij kookte. We moeten nu ook niet té zot doen ineens he.

Wij probeerden een simpel receptje uit Veggie for starters van Kristin Leybaert en Miki Duerinckx. Een kerstcadeau voor hem, van mij, maar eigenlijk nog nooit uit de kast geweest. Schande.

Het werd Imam Bayaldi, een klassieker uit de Turkse keuken. Door mijn wederhelft omgedoopt tot Imam Yamyam. Je mag ook gewoon gevulde aubergine zeggen. Het moet even in de oven dus niet aan beginnen als je reuzehonger hebt maar het was wel heel erg lekker. Dit wordt ook een klassieker ten huize ‘Ditjes en Datjes’.

4 gedachtes over “Imam yamyam

Geef een reactie

