Puglia/Basilicata: de toppers

Standaard

Dat onze Italiëreis fantastisch was, moet ik zeker niet meer vertellen? Mijn afwezigheid hier zegt genoeg waarschijnlijk. Mooie steden en dorpjes, prachtige landschappen, lekker eten, een lentezonnetje, ijs, wellness, romantiek … Allemaal aanwezig!

Dit waren voor ons de drie toppers

  1. Matera
    Ik had voor de reis geen idee wat ik me moest voorstellen bij de rotswoningen van Matera, de sassi bij de kloof. Ik zocht ook bewust geen foto’s op. We parkeerden onze auto -na een uurtje zoeken, reglementair- in de nieuwe stad en zagen, na een korte wandeling, na een bocht in de weg ineens dit landschap opduiken:

    Een ongelooflijk bijzondere plek! (En in 2019 culturele hoofdstad van Europa)

  2. Alberobello
    De hoofdstad van de trulli, de ‘kabouterhuisjes’, gebouwd zonder cement, met magische symbolen op het dak. Veel volk jammer genoeg maar dat zal er in de zomer niet op beteren.

  3. Lecce
    Ik verwachtte een drukke vuile grootstad maar vond een leuk stadje vol prachtige gebouwen met barokke gevels. Jammer dat de restauratie van de Santa Croce nog niet achter de rug was. We hebben meteen een goede reden om nog eens terug te gaan dus. Gelukkig zijn er nog kerken in Lecce. En een amfitheater. En gigantische ijscoupes.

2 gedachtes over “Puglia/Basilicata: de toppers

  1. Stiekem toch een heel klein beetje mega-jaloers… 😉 Dat topweekje ‘Bella Italia’ nemen ze jullie alvast niet meer af! Op naar de volgende al-dan-niet-ver-weg-bestemming! 🙂

Geef een reactie

