Bongo-ontbijt

Standaard

Het volgende feestje dat ik geef, krijg de tip ‘Bloemen noch Bongo’s’ mee. Planten die we cadeau krijgen leven meestal niet lang, Bongo’s liggen dan weer maaaaanden te wachten tot we er iets mee doen.

Cadeaus met liefde gegeven, ik weet het. Maar met die Bongo’s niks als last. Zaak W doet niet meer mee, zaak X heeft geen ‘bongotafels’ meer, bij zaak Y kan je enkel tijdens de week terecht, bij zaak Z moet je minstens een maand op voorhand reserveren en organiseert men op XX/YY een speciale paasbrunch. Dan is de bongo Vorstelijk ontbijten uiteraard niet geldig.

Maar bon, het is gelukt! We hebben gisteren erg vorstelijk ontbeten bij het Hof van Riemen in Heist op den Berg. Versgeperst fruitsap, thee/koffie, cava voor de liefhebbers, pistolets met alle mogelijke soorten beleg, eitjes, pannenkoeken, koffiekoeken, soep, taart …

Genieten! Ik begrijp niet dat sommige mensen standaard het ontbijt overslaan. Het is mijn favoriete start van de dag 🙂

Skip jij soms ontbijt?

 

 

9 gedachtes over “Bongo-ontbijt

  1. Ik slip NOOIT ontbijt, vind het een rustig begin van de dag en kan niet zonder, het is ook niet gezond denk ik.
    Wat betreft bongo…daar word je bijna overal stiefmoederlijk mee behandeld, ik wil het niet als kado!

  2. Niet ontbijten?? Ik voel mij precies een heel klein beetje aangesproken. 😉 Ik heb gewoon geen honger zo vroeg op de dag… 😦 En ik blijf ook liever nog effe snoezelen onder de dekens dan voor een snelle kom muesli uit mijn warme nestje te komen! 🙂 Enkel in de vakanties (lees: als het allemaal wat relaxer mag 🙂 ) kan ik er zàààlig van genieten! Koffie daarentegen? Die SKIP ik NOOIT!! 😉

  3. Ik ontbijt alle dagen, al is het vrij beperkt. Op vakantie kan ik dan weer enorm genieten van een uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan. Als wij een bongo krijgen gaan we steevast ontbijten in een hotel. Dan heb je sowieso een buffet en doorgaans geen problemen met sluitingsdagen :-).

  4. Jammer dat het altijd zo’n gedoe is met die bongo’s. Ik vind het nochtans leuk krijgen maar je zou er moedeloos van worden als je die verhalen hoort.

    Ontbijten doe ik altijd, maar ik durf wel eens pas op het werk ontbijten.

  5. Ik kan zo genieten van een ontbijt als we op reis of op weekend zijn. Gewoon thuis en tijdens de werkweek lukt het niet altijd.
    Wij hebben hier ook al een aantal bongobonnen liggen… moet er dringend eens werk van maken om te kijken wat we ermee gaan doen.

Geef een reactie

